Posted on 13/08/2010 08:50:41
Udfordring:
Kunden ønskede at tilbyde 2 former for fragt, 1 type til private og 1 anden type til erhverskunder. De to typer havde forskellig pris (Fragt er billigere for dem og dermed for kunden til erhversadresser).
Under Checkout kunne man sammen med indtastningen af adresseinformation angive om adressen er Privat eller Erhverv.
Problem:
Da vi så ændrede Shipping objektet på Ordren i vores Step 2 (Indtast leveringsadresse), så gik Checkout i fejl.
Løsning:
Via Kristian Kirkholts support fik vi forklaret, at hvis der ændres på en Order under Checkout, så skal man starte forfra i Checkout forløbet, og vi måtte derfor dirigere brugeren tilbage til indkøbskurven for at startforfra, efter at der blev valgt adresse-type. Det er helt uacceptabelt for brugerne, og det er helt ude af trit med, hvad der må anses for god usability.
Forslag:
Checkout forløbet må ikke være så låst - CartV2 er netop blevet fremhævet som den helt frie form for Checkout, hvor det er muligt selv at lave trin, men det fungere ikke i praksis, at man skal gå den direkte vej fra første step til sidste uden slinger i valsen - det skal være muligt at hoppe et trin tilbage.