For tiden kommer der så mange nye ting til, der samtidig betyder småændringer rundt
om, hvilket giver anledning til support spørgsmål.
Mit forslag går på at I laver et tjek når man logger ind første gang, og derefter
laver en overlay på dashboardet der beskriver de ting I allerede skriver i
versionsloggen, men med fokus på brugerfladen. Derudover skal i selvfølgelig
øverst, skrive og/eller lave en knap med direkte link til "slet
cache" så brugeren bliver opmærksom på at det kan være en hjælp at slette
den når der er kommet ny version.
Jeg tror i/vi på den måde kunne undgå en del af de her trivielle supportsager, og
samtidig vil det være en god service til slutbrugeren fordi de automatisk
bliver "fodret" med info om de nye muligheder, og dermed kan se at de
rent faktisk får noget for opdateringsaftalen.
I listen skal der selvfølgelig ikke være info om templates og andet teknisk.
Den udvidede version: I begynder at kategorisere versionsloggens entries til hvert
element i backenden, så man når man står på et modul, afsnit, side,
managerdelen eller andet sted med en hjælpetekst, nederst i den hjælpetekst får
en liste med updates fra versionsloggen - så vil man altid have det lige ved
hånden når der er et element der ikke længere vil som man selv vil. - og hvis
man så samtidig gør det samme med bugdelen så vi ovenikøbet direkte kan se hvis
der er oprette en bug på elementet vil det være helt vildt!
Det var et par hurtige ideer, som jeg tror selv i
minimumsudgaven kunne give rigtig meget valueformoney til alle