Developer forum

Forum » Rapido » Fluid områder

Fluid områder

Michael Fløe Haug
Reply

Jeg har af og til brug for at kunne lave et område på en side, hvor der er en baggrundsfarve på tværs af hele browserens bredde (det vi kalder fluid). I dette område skal jeg kunne placere indhold i form af items/afsnit med eller uden moduler.

Jeg vil foreslå at wrap kommer til at indeholde en funktionalitet ala banner, hvori man så kan lave indhold (1 til flere afsnit).

Jeg håber I forstår hvad jeg mener, se eventuelt vedhæftede billede. Her er det grønlige område fluid og der ligger tekst inde i det grønne område - kunne være seks afsnit der var sat til 1/3-del bredde hver...

bootstrap_color_area.png

Replies

Karsten Thuen
Reply

Hi Michael

Regarding paragraphs contained in a full-width element. Right now this is not easily possible on Wrap, and it does require some rework of how working with paragraphs is done. But we are considering how maybe to do this in a future release of Wrap.

In englist, please, on the forum :)

Michael Fløe Haug
Reply

Hi Karsten

I understand. I could suggest that you consider the old DW solution mindset, that was used on paragraphs - the paragraph setup template part. Back then, you could use a paragraph and apply a template to the paragraph and assign how many paragraphs should be "wrapped" by that paragraph setup. Maybe that could work with items? On a page insert a paragraph with a itemtype where you could define background and number of childitems to be contained...?

Best regards
Michael

Michael Fløe Haug
Reply

Hi Karsten

Or, use parent-child items. A parent item that is fluid and it can contain child items that is not fluid :)

Michael

You must be logged in to post in the forum