Alle køb hos eCommerce Demo sker med kreditkort direkte til eCommerce Demo. Køber kan betale med Dankort, Visa/Dankort og Mastercard. Efter købet sendes en kvittering for købet direkte til købers e-mailadresse.
-
Rettigheder og forpligtelser
Køber anerkender, at eCommerce Demo ikke er og ikke kan blive gjort ansvarlig for sælgers og købers adfærd eller for de varer, som sælger udbyder til salg eller levering via eCommerce Demo services - uanset om sælger er en enkeltperson eller en forretningsdrivende.
-
Forsendelse
Levering foregår med Post Danmark eller fragtmand. På hvert enkelt produkt er den forventede leveringstid angivet. Ved samlet ordre bliver varene fremsendt enkeltvis pr. producent/sælger.
-
Fortrydelsesret
Ethvert køb foretaget fra eCommerce Demo er omfattet af fortrydelsesret således, at køber inden for 14 dage fra modtagelsen af varen kan returnere varen til sælger, men kun såfremt varen er i samme stand og mængde som ved modtagelsen. Ved specialfremstillede produkter bortfalder fortrydelsesretten fra det tidspunkt, hvor arbejdet på varen er påbegyndt efter din accept.
Køber kan fortryde købet ved at:
- Nægte at modtage varen
- Overdrage varen til postvæsenet
- Returnere varen til sælgers adresse
Køber afholder fragtomkostninger ved returnering af varen direkte til sælger, og returnering pr. postopkrævning eller efterkrav accepteres ikke. Køber skal, såfremt fortrydelsesretten udnyttes, give skriftlig meddelelse til eCommerce Demo herom med angivelse af ordre- og varenummer samt kontonummer til brug ved refusionen af købesummen inkl. leveringsomkostninger jf. 3.5.
-
Reklamation og ombytning
Alle varer formidlet via eCommerce Demo er omfattet af købelovens almindelige reklamationsfrister, medmindre andet er aftalt.
Hvis den leverede vare er defekt, transportskadet eller der er leveret en forkert vare, forpligter sælger sig til at modtage og inden for rimelig tid behandle skriftlige reklamationer med meddelelser om fejl, herunder erstatte defekte og transportskadede varer og ombytte forkert leverede varer. Sælger forpligter sig ligeledes til at erstatte købers rimelige udgifter i forbindelse med returnering af varen.
Reklamationer afgivet inden for 2 måneder efter købsdato, eller efter at køber har opdaget manglen, anses for afgivet inden for rimelig tid, jf. herved købelovens § 81.
Produkterne på eCommerce Demo er individuelt fremstillet, oftest håndlavede, hvorfor ingen produkter er ens men unikke. Der kan derfor opstå små nuanceforskelle i f.eks. størrelse, farve og forarbejdning.
-
Refusion
I tilfælde af returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, sker hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker ved bankoverførsel, og eCommerce Demo har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme og kan uden videre oplyses pr. e-mail eller anden traditionel korrespondanceform ved oplysning om returnering af varer.
-
Fragtomkostninger
Fragtomkostningerne er indregnet i produkternes salgspriser, hvis andet ikke er oplyst ved det enkelte produkt.
Dette gælder kun forsendelser i Danmark.
-
Omkostninger til betalingskort
PBS opkræver et gebyr for anvendelse af betalingskort. eCommerce Demo har valgt at dække disse omkostninger, hvis du bruger Dankort, Visa/Dankort og eDankort. For alle øvrige kort opkræves der et betalingsgebyr på 1,25% af omsætningen, hvilket er den betaling, som PBS opkræver eCommerce Demo.